Het is jullie misschien al opgevallen, ons nieuwe logo. Tijd voor verandering, om de dynamiek en huisstijl van ons bedrijf voor de volgende jaren te verankeren met een nieuw merk. Elke onderneming steunt op vertrouwen, maar zeker in onze sector is dat de basis van alle activiteiten. Het nieuwe logo weerspiegelt alvast perfect de kernwaarden van ons kantoor.

Maar niet alleen het logo verandert… Het was januari 1971 toen ik van de ene dag op de andere een keuze maakte die mijn loopbaan voor altijd zou bepalen. In de afgelopen 51 jaar heb ik onze sector, zoals dat ook geldt voor andere bedrijfstakken, onherkenbaar zien veranderen.

Het opmaken van polissen gebeurde destijds door dactylosecretaresses op mechanische of elektrische typemachines. Na ondertekening van het voorstel duurde het nog twee tot drie weken voor het contract op kantoor toekwam. Vandaag kan dat in 15 minuten. Naast de digitalisering, waarop sterk werd ingezet, zagen we de toename van verzekeringsproducten die verveelvoudigden en ook andere competenties noodzakelijk maakten. Verzekeringsbemiddeling is een beroep waarin verschillende maatschappelijke structuren aan bod komen: financiële, sociale, juridische, technische… Dat maakt het beroep uiterst boeiend – in tegenstelling tot het saaie imago – en ik prijs me gelukkig dat ik deel mocht uitmaken van deze bedrijfstak.

Maar nu is het dus tijd om een stap opzij te zetten en ruimte te maken voor de volgende generatie. De overdracht is al enige tijd geregeld en, onder leiding van mijn broer Luc, hebben wij een team van deskundig opgeleide medewerkers die de slogan in ons logo voortaan zullen uitdragen.

Ik dank jullie, onze cliënten, voor het vertrouwen van de afgelopen jaren en voor de toekomst met de volgende generatie. Omdat de passie en beroepsvreugde nog niet verdwenen zijn, blijf ik beschikbaar voor een aantal taken. We zullen elkaar dus zeker nog eens treffen in onze burelen.

Ik wens jullie alvast, ook namens het hele team, een gelukkig, vredevol én vooral gezond 2022!

Marcel Caenen